Minőségmenedzsment

Minőségmenedzsment képzésünk segítségével a résztvevők az alapfogalmak megismerésén túl többek között az általános, szabványos (ISO 9000-es sorozat) és az ágazat-specifikus minőségrendszerekről, a speciális autóipari követelményekről, a TQM-ről is képet kapnak, és a korszerű folyamat- és minőségjavító menedzsment technikák, a szisztematikus problémamegoldás lépéseit és eszközeit is elsajátítják.

Bemutatjuk a kiválóság modelleket, az EFQM és a Magyar Nemzeti Minőségi Díj követelményrendszerét, az önértékelés módszerét, a RADAR logikát, a mérőrendszer elemzéssel kapcsolatos tudnivalókat, az ismételhetőség és reprodukálhatóság követelményeit vagy akár a folyamatszabályozás korszerű eszközeit és technikáit

A megértést egyéni és csoportos feladatokkal, esettanulmányokkal segítjük.

 

A képzés átalakítás alatt áll.

Min.-Max. csoportlétszám: 8-12 fő

Óraszám: 18 óra

KIKNEK AJÁNLJUK?

Azoknak a szakembereknek, akik a tervezés, termelés, minőségbiztosítás, logisztika valamely területén dolgoznak, de szakmai ismereteik bővítése okán a beszerzés, értékesítés területén dolgozóknak is hasznos lehet.

A képzés elvégzése tökéletes alapot nyújt a lean menedzsment megismeréséhez is.

A KÉPZÉS CÉLJA

Célunk, hogy megismertessük az érdeklődőket a minőségmenedzsment legfontosabb ismeretköreivel, eszközeivel, illetve képessé tegyük őket az ismeretek kreatív, gyakorlati alkalmazására.

EREDMÉNYEK A RÉSZTVEVŐK SZÁMÁRA

A képzés segítségével a résztvevő

  • képes lesz átlátni a vállalati működést teljes körűen átfogó minőségügyi rendszer felépítését, alapvető folyamatait, tervezési, elemzési, szabályozási és fejlesztési módszereit és eljárásait,
  • képessé válik a minőség vevőközpontú, szisztematikus és adatok által vezérelt megközelítésére,
  • képes lesz a költségcsökkentés, minőségjavítás, gyorsaságnövelés rendszerszerű megvalósítására, strukturált program alkalmazásával.

ELŐNYÖK A VÁLLALAT SZÁMÁRA

A kurzust elvégző kolléga rendszerben fogja látni a vállalati működést teljes körűen átfogó minőségügyi rendszert, és a képzés során megismert konkrét eszközök segítségével ő maga is képessé válik a folyamatok fejlesztésére, a problémák feltárására és megoldására.

TEMATIKA

  • Bevezetés a minőségmenedzsmentbe
    • Az üzleti kiválóság elérése szisztematikus és folyamatos minőségfejlesztés segítségével
    • A nem-megfelelőség miatti költségek megismerése
    • A folyamatok állandó tökéletesítésének fontossága
    • A szabályozási kör
  • A minőség probléma definiálásának eszköztára (a Kano modell, a vevő hangja [VOC], vevő-beszállító elemzés [SIPOC folyamatábra], kritikus minőségjellemzők meghatározása [CTQ], QFD stb.)
  • A minőség és folyamatképesség mérésének eszköztára
    • Adatgyűjtő eszközök és módszerek
    • Mintavételi tervek
    • Mérőrendszer elemzés
    • Ismételhetőség és reprodukálhatóság vizsgálat [R&R]
    • Az adatok grafikus megjelenítése [Pareto diagram, hisztogram, szórás diagram, szabályozó kártya, SPC]
    • Folyamatképesség vizsgálat [PPM, DPU, cp, cpk, pp, ppk, szigma szint, prioritások meghatározása [Ishikawa diagram, ok-hatás mátrix, hibamód- és hatáselemzés (FMEA)]
  • Az elemzés eszköztára
    • Folyamatelemzés
    • Rétegezés
    • Szegmentálás
    • Normális eloszlás
    • Binomiális eloszlás
    • Poisson eloszlás
    • Hipotézis vizsgálatok
    • Statisztikai eszközök [t-próba, F-próba, Khi-négyzet-próba, varianciaanalízis, ANOVA], korreláció- és regresszió számítás, kísérlettervezés [DOE])
  • A javítás eszköztára
    • A megoldások tervezése kreativitást fokozó eszközökkel [ötletroham, 6-3-5 módszer, hat gondolkodó kalap]
    • Költség-haszon elemzés
    • A megoldások kiválasztása [szimulációk, döntéselemzés]
    • Kockázat értékelése
    • Pilot terv
    • A bevezetés lépései [Gantt diagram, CPM- módszer, PERT módszer használata]
  • A szabályozás eszköztára
    • A szabályozási kör kialakítása
    • Aktív utánkövetés [follow-up]
    • Audit
    • „Szabványosítás”
    • Dokumentált eljárások
    • Szabályozó kártyák alkalmazása [p-kártya, np-kártya, c-kártya, u-kártya, átlag-kártya, terjedelem-kártya, szórás-kártya, exponenciálisan súlyozott mozgó átlag-kártya, CUSUM-kártya]
    • Az eredmények kiértékelése

INFORMÁCIÓ

+36 1 267 8740

ELŐKÉPZETTSÉG ÉS TELJESÍTMÉNYMÉRÉS

Felsőfokú végzettség vagy érettségi bizonyítvány 3 éves igazolt szakmai tapasztalattal.

Előzetesen elvárt ismeretek: alapvető matematikai ismeretek, függvények értelmezésének képessége.

A képzés végén írásbeli vizsga.

A sikeresen teljesítő résztvevők igazolásként az MLBKT SCM Tréning Központ “Minőségmenedzsment” tanúsítványát kapják.

RÉSZVÉTELI DÍJAK

Listaár:

Egyéni MLBKT tagoknak:

Intézményi MLBKT tagoknak:

Csoportos kedvezmény 2 főtől:

A részvételi díj tartalmazza az előadások szakmai anyagait, az ebédek, a kávészünetek költségeit.

A kedvezmények nem összevonhatók, de minden esetben a jelentkező számára legkedvezőbb opciót vesszük figyelembe.

A kedvezményt költségviselő után tudjuk megadni!

(Amennyiben az egyéni tagdíjat a résztvevő munkáltatója fizeti, az egyéni tagi kedvezményt a vállalat részére is biztosítjuk.)

HELYSZÍN

Budapest

SZERETNÉ MEGRENDELNI KIHELYEZETT KÉPZÉSKÉNT?

OKTATÓK

Dr. Demeter Krisztina
tanszékvezető egyetemi tanár (BCE)
Sebestyén László
minőségügyi szakértő, Qualifókusz Bt. ügyvezető